Lang op reis met Senne, dat betekent ook voor ons een hele aanpassing.

We gaan op weg naar China !

Vanuit Zaventem vliegen we naar Praag. We kozen voor een lange tussenstop zodat we in Praag kunnen overnachten en uitgerust aan de lange vlucht richting Peking kunnen beginnen.

Na een rustig ontbijt nemen we de taxi terug naar de luchthaven, die ligt op een kleine tien minuutjes rijden .....lees meer

Yangshuo: de verwachtingen zijn hoog, naar deze bestemming heb ik echt uitgekeken. De ligging middenin het karstgebergte maakt het een bijzondere plek.

Op de luchthaven van Haikou checken we in voor onze vlucht naar Guilin. Deze trip zouden we ook per trein kunnen overbruggen, maar de afstanden in China zijn gigantisch waardoor we daar zo ongeveer 15 uur over zouden doen en bovendien om 4u ’s ochtends zouden aankomen waardoor dat voor Senne een zeer vermoeiende reis zou worden. .....lees meer

We maken een korte stop in Anshun voor een bezoek aan de Huangguoshu Falls. Iets waarvan wij denken dat het een ontspannend uitstapje zal zijn blijkt een stevig uitje te worden en dat in een zeer indrukwekkend landschap.

De stop in Anshun hebben we ingelast om een lange reis richting Dali te kunnen onderbreken.Dat de afstanden in China immens zijn wisten we wel, maar het traject dat we vandaag zullen afleggen hadden we toch lichtjes onderschat. .....lees meer

Hoewel we gepland hadden in Dali 4 dagen te blijven, kwestie het reisritme voor Senne aangenaam te houden, hadden we van deze stad geen al te grote verwachtingen.

Het tegendeel werd echter bewezen en Dali bleek een zeer fijne vierdaagse te worden.

Bij ons vertrek vanuit Anshun besloten we de bus te nemen naar Dali in plaats van de trein omdat deze er minder lang over zou doen. Bovendien dachten we dat het voor Senne een aangenamere trip zou worden gezien hij tot hiertoe bij elke busrit .....lees meer

Het oude stadsgedeelte van Lijiang behoort tot Unesco werelderfgoed. We dwalen er letterlijk een paar dagen rond, lopen verloren in de wirwar van kleine straatjes die samen een groot doolhof vormen en struikelen er meermaals over de kasseien.

Vanuit Dali nemen we de trein die ons in een drietal uur naar Lijiang brengt. We boeken de goedkoopste tickets en zo komen we in het slaapgedeelte terecht waar we op het onderste bed (hard seat) zitten. .....lees meer

De rit naar Shangri-La brengt ons in totaal andere sferen, we bereiken een nieuw stukje China.

De busrit vanuit Lijiang naar Shangri-La verloopt iets minder comfortabel dan we gewend zijn. Omdat Senne nog net klein genoeg is hoeven we voor hem geen ticket te kopen, maar in principe moet hij dan wel op de schoot zitten. De afgelopen weken hadden we steeds geluk en waren de bussen nooit helemaal vol en had Senne steeds zijn .....lees meer

Het is opnieuw een prachtige dag wanneer we vanuit Shangri-La terugvliegen naar Kunming. Het zicht over het wonderlijke landschap dat onder ons ligt is dan ook uitstekend.

We zijn intussen een maand aan het rondreizen in China en Senne doet het geweldig ! Hoewel we verwacht hadden dat hij af en toe zou vragen wanneer we terug naar huis zouden gaan is dat helemaal niet het geval. In tegendeel, hij vraagt enkel wat het volgende is waar we naartoe zullen gaan. Rondtrekken van de ene plaats naar .....lees meer

Hong Kong: een grote stad, grootse verwachtingen maar uiteindelijk ook grote teleurstelling…

Hong Kong verwelkomt ons met jawel, regen. De vlucht verloopt met de nodige turbulentie vanwege het bewolkte weer al is het zicht over de eilanden onder ons erg indrukwekkend.

Bij het inchecken voor de vlucht vanuit Kunming hadden we alweer prijs, onze bagage werd er al snel tussenuit gehaald. Deze keer niet mijn rugzak, maar Senne zijn trolley en Dave zijn rugzak moesten gecontroleerd worden. .....lees meer