verslagen

fotos

kosten

Santiago.JPGPuerto Natales: de uitvalsbasis voor een trekking in het Parque Nacional Torrel Del Paine.

Om 5u30 ’s morgens vertrekt onze bus vanuit Ushuaia met bestemming Punta Arenas in Chili. Van daaruit nemen we een aansluiting naar Puerto Natales en deze keer hopen we deze niet te missen. In het reisbureautje in Ushuaia waar we onze tickets boekten vroegen we expliciet wat er zou gebeuren indien de eerste bus vertraging zou oplopen, maar daar werd ons verzekerd dat dat niet zou gebeuren en dat we speling genoeg hadden om onze tweede bus te halen. Dat werd alweer heel spannend ! Met alweer 2u30 vertraging kwamen we toe in Punta Arenas en hadden we welgeteld nog 25min de tijd om de andere busmaatschappij te zoeken en onze tickets af te halen.

Omdat we ook deze keer weer laat toekomen na een lange dag met de nodige paspoort- en bagagecontroles aan de grens hadden we vooraf een ..... lees meer

Torres del Paine.JPGParque nacional Torres del Paine: we gaan op 5-daagse trekking in een wondere wereld van bergen, gletsjers, heuvels en meren.

DAG 1: ’s ochtends om 8u worden we opgehaald aan onze hostel, tot onze grote verbazing zitten er al 5 andere toeristen in het busje. Onderweg naar het park stoppen we aan de grot van Milodon, een extraatje van de chauffeur blijkbaar. Hij zegt ons dat we kunnen blijven zitten en wachten of een kijkje gaan nemen in de grot. Omdat het ons nogal onnozel lijkt om gewoon in het busje te wachten wandelen we mee naar wat een enorm grote grot blijkt te zijn onder een gigantische rots, maar waar eigenlijk niets aan te zien is. We winden ons al een beetje op want we willen aan onze trekking beginnen en geen andere sightseeing doen. Eens terug in het busje komt de chauffeur ons halen, we moeten inkomgeld gaan betalen. Dat had hij dan wel vooraf al eens mogen vermelden !

Eerst weigeren we te betalen, maar hij blijft aanhouden en ..... lees meer