DAG 4: de grote oversteek naar Tanger in Marokko

De wekker gaat alweer vroeg af op deze vierde dag. Onze mannen kwamen om 1u vannacht thuis, ja hoor, ze hielden het netjes ! Om 5u45 is het alweer tijd om op te staan want stipt om 6u30 rijden we in konvooi vanuit het hotel naar de ferry.

Alle voertuigen worden opgesteld op straat in de juiste rijrichting met de 4 pinkers in werking. Zo worden we herkend als groep want er ligt een heel stuk snelweg op de route. .....lees meer

DAG 5: rit door het Atlasgebergte – een moeilijke start

Nu we de klok 2u moesten terugdraaien wordt het heel vroeg licht. Het eerste geroezemoes op de camping start al rond 6u, net nu wij gepland hadden om iets langer te slapen.

Een koude douche maakt me helemaal wakker, voor het eerst nemen we de tijd om koffie te zetten en iets te eten.

De taakverdeling verloopt goed, we maken ons vlotjes klaar voor vertrek. Althans, dat was de bedoeling. .....lees meer

DAG 6: spelen in de zandduinen van Merzouga

We brachten de nacht door in een herberg te midden van de zandduinen. Wanneer we ’s morgensvroeg na een frisse nacht de tent open ritsen levert dat een prachtig uitzicht op. We ontbijten samen met de groep, iets waar we anders de tijd niet voor nemen. Lekker Marokkaans brood met La Vache Qui Rit, een smeerkaas die in verschillende landen waar we reeds reisden terugkomt. Toch smaakt het heerlijk, zo’n lachend koetje tussen een stuk brood. .....lees meer

DAG 7 van El Mharech naar Zagora: opnieuw een tocht over de zandpistes

Na een goede nachtrust ben ik er weer helemaal bovenop en schuif aan voor het ontbijt. Ik kan wel iets gebruiken na m’n darmproblemen gisteren waarna ik zonder eten in bed kroop.

Vandaag zetten we de weg verder over de zandpistes. Nog steeds onder leiding van de kleine gids die de voertuigen begeleidde en assisteerde in de zandduinen. Deze man kent overal zijn weg in deze regio en weet de juiste sporen te volgen in deze eindeloze en wijde omgeving. .....lees meer

DAG 8 van Zagora naar Tafraoute: de landschappen die we vandaag voorgeschoteld krijgen zijn adembenemend mooi !

Echt gewoon worden we het niet, maar onze dag begint alweer voor zonsopgang. Nog voor 6u zijn we al uit de veren, er staat ons een tocht door de bergen te wachten. Al bedraagt de afstand vandaag slechts 450 km, we zullen er ongeveer 10u over rijden. .....lees meer

Dag 9 en 10 worden saaie rijdagen waarbij we effectief niets anders doen dan kilometers vreten en urenlang rijden. De route: Tafraoute – Laayoune – Dakhla

Tijdens de laatste briefing werden we gewaarschuwd: hou elkaar wakker en zorg er vooral voor dat de chauffeur niet in slaap valt.

Dat bleek geen overbodige mededeling, de komende dagen zouden we oersaaie kilometers afleggen langs lange banen met weinig interessante landschappen. .....lees meer